Blog

Arskom Group to przede wszystkim ludzie. Eksperci i pasjonaci, którzy stale pogłębiają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. W tym miejscu specjalnie dla Was piszemy o tym, co w świecie marketingu najważniejsze i najciekawsze.

Czy to już koniec Snapchata?

Czy to już koniec Snapchata?

2018-02-28 08:51:37 - Autor: Jarosław Babraj

Ostatnia aktualizacja Snapchata wprowadziła wiele istotnych zmian w wyglądzie aplikacji. Użytkownicy przyzwyczajeni do tego, że „My Stories” znajomych, których obserwują, zgromadzone są w osobnym miejscu, nagle zetknęli się z sytuacją, w której Snapchat serwuje im w tym miejscu relacje nieznanych im osób. Co więcej, układ aplikacji zmienił się na tyle, że nawet kiedy użytkownicy odnaleźli miejsce „My stories” to stało się ono nieczytelne i mało intuicyjne. Od kilku tygodni na forach, ale też na IG Stories wylewa się fala złości na Snapa i jasne deklaracje, że „przenosimy się na Instagram”. 

Snapchat od dłuższego czasu miał problemy z monetyzacją swojego biznesu, jednak wszystko funkcjonowało lepiej lub gorzej dzięki wiernym użytkownikom. Firma zrobiła jednak coś, co mówiąc kolokwialnie, wkurzyło ich niesamowicie. Wystarczyło przejrzeć losowe profile na Instagramie i Snapchacie oraz ankiety umieszczane przez użytkowników. W zdecydowanej większości wyniki były miażdżące dla Snapchata i wprowadzonych przez niego zmian. Jak do tej pory Snapchat pozostaje głuchy na prośby o przywrócenie poprzedniego układu. Dramatycznie spadła za to ocena aplikacji w App Store – dziś, po i tak pewnym wzroście, Snapchat oceniany jest zaledwie na 1,5 gwiazdki.

Czy zatem warto dalej inwestować w działania marketingowe na Snapchacie? Być może nie jest to jeszcze ten moment, aby wycofać się całkowicie z tej platformy, jednak należy bacznie obserwować najbliższe wydarzenia. Cześć użytkowników, jak to zwykle bywa, ponarzeka, pozłości się, ale nie odejdzie od Snapchata mimo wcześniejszych deklaracji. Część z pewnością przeniesie się na IG Stories, co można zaobserwować już dziś. Tak samo, jak zauważalny wzrost liczby tego typu publikacji w ostatnich tygodniach. Jeśli ten trend się utrzyma, to swoje budżety ze Snapchata warto będzie przekierować na inne, znacznie bardziej popularne i przede wszystkim lubiane przez użytkowników kanały.

Jarosław Babraj