Blog

Arskom Group to przede wszystkim ludzie. Eksperci i pasjonaci, którzy stale pogłębiają swoją wiedzę i zdobywają nowe umiejętności. W tym miejscu specjalnie dla Was piszemy o tym, co w świecie marketingu najważniejsze i najciekawsze.

Odliczanie do Mundialu: Kto najlepiej gra w social media?

Odliczanie do Mundialu: Kto najlepiej gra w social media?

2018-03-10 22:01:11 - Autor: Agata Lewandowska

Do Mistrzostw Świata w Rosji zostało już mniej niż 100 dni. Do czerwca polscy zawodnicy rywalizować będą nie tylko o powołania Adama Nawałki, ale także o naszą uwagę w mediach społecznościowych. Korzystając z danych dostarczonych przez narzędzie Sotrender, sprawdziliśmy, który piłkarz robi to najlepiej.

Zainteresowanie boiskowymi wyczynami piłkarzy w sposób naturalny przenosi się na pozaboiskowe tereny – fani ciekawi są tego, co mają do przekazania ich idole, jacy są poza murawą. Doskonałą sposobność ku temu oferują media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter czy Instagram, umożliwiające wykorzystanie szeregu narzędzi do kontaktu z odbiorcami. Na palcach jednej ręki można policzyć sportowców, którzy rezygnują z tego rodzaju możliwości pokazania się światu. To także szansa na zaprezentowanie się potencjalnym sponsorom na nowym polu i, w konsekwencji, monetyzację wirtualnego wizerunku. Który z naszych „Orłów” prowadzi swój fanpejdż najefektywniej?

Największym fanpejdżem w polskiej piłce pochwalić się może gwiazda Bayernu, Robert Lewandowski, który dodatkowo jako jeden z nielicznych stale notuje przyrost obserwujących. Spośród polskich piłkarzy, jedynym obok „Lewego”, przyrostem fanów może pochwalić się Piotr Zieliński.

 

Najczęściej ze swoimi fanami komunikował się w lutym Łukasz Piszczek. Liczba publikacji w tym okresie wzrosła w jego przypadku z 12 do 18, dzięki czemu udało mu się wyprzedzić drugiego w kategorii Łukasza Fabiańskiego. Luty był jednak w głównej mierze czasem delikatnego odpoczynku od Facebooka kadrowiczów Nawałki. W porównaniu ze styczniem, nasza „wyjściowa jedenastka” napisała 21 postów mniej.

 

W lutym, podobnie jak w poprzednich miesiącach, lajki najhojniej rozdawali fani Roberta Lewandowskiego. Mimo opublikowania zaledwie dwóch postów, „Lewy” w dalszym ciągu pozostaje niekwestionowanym liderem w kategorii liczby reakcji. Ciekawiej prezentuje się prawa kolumna, gdzie bardzo dobrze wypada również Arek Milik – przy jego jednym poście fani zostawiali średnio niemal 7 tys. reakcji.

 

Ostatnią w kolejności, ale nie w znaczeniu, jest statystyka dotycząca liczby storytellersów* przypadających średnio na jeden dzień lutego. Tu, oprócz Lewandowskiego, przodują Piszczek i Grosicki, którzy jako jedni z nielicznych zanotowali pozytywną zmianę względem stycznia. Wart wspomnienia jest również Piotr Zieliński, który mimo bycia dwunastym zawodnikiem pod względem wielkości fanpejdża, tutaj wyprzedza większość stawki – to niewątpliwie zasługa aktywnego prowadzenia strony i utrzymywania ciągłego kontaktu z fanami.

 

*PTAT – People Talking About This; wskaźnik dotyczący osób, które miały jakąkolwiek styczność z danym fanpejdżem: zawiera w sobie nie tylko polubienia, komentarze czy udostępnienia postów, ale i tagowanie profilu na zdjęciach, odpowiedzi na wydarzenia czy też posty innych użytkowników na stronie.

Agata Lewandowska